Turist javisst








Första dagarna i London..

..shoppade vi en hel del, gick på museum och satt på mysiga caféer. Vi hade med oss Olivia på dagarna men så snäll som hon var så gick det helt utmärkt.








Det sägs att ovan molnen är himlen alltid blå

London var heeelt fantastiskt! Så roligt att spendera en hel vecka med Emelie. Tiden har gått för snabbt men oj så roligt vi har haft.

Under veckan som gått har vi hunnit med ett som annat. Bland annat har vi besökt Harrod's, Notting hill och Arsenals hemma arena Emirates stadium. Vi har shoppat på Oxford street, suttit på flera olika caféer, besökt pubar, turistat, gått på museum och bara njutit av våren i London.
Igår tog jag flyget hem till Finland. Tråkigt att lämna ett vårigt London och komma hem till snöstorm.

London here I come!

Nu är allting färdigt för en vecka i London. Jag har säkert glömt en tredjedel av det jag ska ha med men det ordnar sig nog där. Så snart ses vi Emelie!

Hårfixning

Satt hela dagen igår och fick mitt hår fixat. Så nu är det bye bye blondie. Tusen tack för all hjälp! Kvällen spenderas med 6-års firande och senare blev det filmkväll med något vinglas.
 
Idag blir det en dag på jobbet före jag får träffa Milea igeen

Happy friday

Varför måste det ha blivit så kallt ute? Har inte vågat ta mig ur sängen ännu och snart måste jag iväg till skolan. Men har bara en tent idag och förhoppningsvis får jag sätta mig på tvåans buss och åka hem. 

Don't look back and regret something you didn't do

Dagarna flyter på och snart är det dags för mig att sätta mig på bussen och ta helg. Känns väldigt behövligt nu just. Det är tyngre än vad man tror att studera. Det är jobbigt att bo ensam när man är van att alltid ha någon nära. Som tur är varar inte studielivet i en evighet men så länge det varar är det väl bara att njuta antar jag, det är ju ändå en sjukt rolig period i ens liv. Tiden som går får man aldrig tillbaka så därför ska jag njuta av nuet mera det här året och inte fundera så mycket över framtiden. För den kommer att komma och i slutändan brukar allting ordna sig. 

Rea

Hade planer på att åka till skolan i tid idag, men min säng var för skön så jag försov mig lite och istället kom Emma efter mig 10-tiden. Vi har spenderat hela dagen i bibban och försökt läst, vilket inte gått så riktigt bra. När vi båda var alltför trötta på att läsa så gick jag in till stan och hittade hur mycket som helst. Men jag sparade mina pengar och kom endast hem med en tröja och ett byxpar. Båda på rea så jag är nöjd. 

You keep giving me butterflies

Tomorrow is a new day

Har haft ångest hela dagen om jag ska åka till gymmet imorgon eller inte, om jag ska ta engelska nu eller inte, om jag ska åka in till stan idag eller inte. Tydligen har det varit en inte dag idag eftersom allting har fått svaret nej. Hoppas morgondagen får lite positivare svar. 
 
Idag vaknade jag så tidigt, för att fixa mig i ordning före servicegubbarna skulle komma, att jag hann bli trött och somna på sängen före de faktiskt kom. Flög upp ur sängen när det ringde på dörren och nu är det helt kaos efter att de ha varit här. Saker finns överallt och jag vill bara åka hem. Har spenderat hela dagen i skolan med tentläsning och en franska föreläsning. Imorgon ska jag åka tidigt till skolan för att komma igång med läsningen och före jag åker hem ska jag ta ett varv via stan och se om jag hittar nya byxor. Åker kanske på filmkväll med tjejerna också för att slippa det här kaoset. 

Fyra timmar senare...

är äntligen första inlämningsuppgiften till statistiken färdig. Nu kommer resten av veckan att satsas på finansiell analys tenten och hoppas på att den går igenom. 
 
Nu börjar kvällens projekt med att hitta något att äta och sen börja städa ur skåp. 

Tillbaka till studielivet och Åbo

Sov nästan hela bussresan och vaknade till ett soligt Åbo. Helst skulle jag vilja vara hemma med alla nära och kära men ska ändå bli skönt att komma in i skolrutinerna igen och få lite studiepoäng. 

Idag var en kille hit med några flyttlådor så ikväll ska jag packa ner allt ur mina köksskåp i lådor för imorgon kommer dom och river köksskåpen. Kommer inte bli roligt att bo i ett kaos men får spendera mina vakna timmar i skolan och läsa på tent. 

Fredag 11.01.13

Tack vare en lite effektivare morgon än resten av veckan har jag hunnit baka något som kvällens gäster förhoppningsvis tycker är gott, fått ett par väldigt behövliga ärenden gjorda och fått det lite städat. Skönt att stiga upp i tid för en gångs skull.

Make every day count

Igår var en riktigt skön dag. När Patric kom hem fixade vi en riktig dunder middag med kotletter, pepparsås och potatisgratäng. Efteråt låg vi i matkoma på soffan och tittade Taken 2. Filmen var bra men den slog nog inte ettan. Idag har jag varit och hälsat på J och M. Måste passa på att träffa lilla M nu före jag åker ner till Åbo igen. Tiden börjar gå så snabbt då och snart är tjejen flera månader redan. Treasure every moment.

9 januari 2013

Börjar denna dag med en tekopp och lite tentläsning. Det märks verkligen att huvudet har haft jullov från allt skolarbete, men nu är det bara att ta tag i allt jobb igen. Snart får jag nu belöna mig med lite semester och åka bort en vecka.

Fika

Eftermiddagsfika med muffins och två katter.

Planering

Planering av mitt skolschema pågår och som det ser ut nu har jag bara tre kurser under våren. Men däremot kommer jag ha en hel del tenter att klara av som hänger med från höstens kurser. Kommer bli rätt skönt att komma in i skolrytmen igen, bara det eviga resandet upp och ner som blir tungt.

One last week

Påbörjar min sista vecka hemma. Har bara slöat hela dagen och förberett mig för jobb. Under helgen har vi varit och hälsat på lilla Milea och hennes föräldrar, varit på mat till mina föräldrar, hunnit med ett bio besök och myst med vår lilla kattunge. Den här veckan ska jag försöka läsa på tent så effektivt som möjigt och under helgen ska jag hinna jobba, packa och åka på middag. Måste också njuta av att få ha jullov en vecka till för nästa gång jag är hemma så här länge blir först efter april.

Fredagsmys

Sen sist har det inte hänt så mycket. Försöker ta vara på tiden hemma och jobba så mycket jag hinner. Ikväll är det fredagsmys som gäller hemma hos oss. Vi har ätit god mat och nu väntar film.
RSS 2.0