Förra glöggrundan

För ett år sedan kom Josefina hit och vi firade glöggrundan som inte blev någon glöggrunda men vi fick sitza och dansa loss på The Monkey. Skulle lätt ha kunnat åkt dit ikväll bara när jag tänker på hur roligt vi hade förra året. 


Nästa år igen! ;)

Snowstorm

Hade planer på att stiga upp tidigt och gå ut på en morgonlänk, men vaknade istället klockan 5 av att de plogade snö utanför mitt fönster. Lät som att de försökte få upp all asfalt och riva ner alla cyklar. Så satsade på en sovmorgon istället. Nu vaknar jag istället till att det är snöstorm ute. 
 
Idag ska jag till skolan och fixa färdit en uppgift, jobba på en eftermiddagssitz tills Patric kommer och senare ikväll blir det mys. Imorgon sticker vi iväg på lite äventyr. Ska bli skönt att komma bort lite. 

Catch my breath

Idag skulle vi presentera vår hemstad på franska. Vi blev indelade i mindre grupper och fick presentera för de andra och en fransk tutor. Det gick bättre än jag trott och den franska tutorn är så härlig. Hon har så härlig humor och varje gång hon är med på våra lektioner önskar man att man skulle kunna prata bättre franska. 

Ikväll ska jag spendera kvällen hemma. Fick stå och vänta på bussen mycket längre än tänkt så jag var frusen som en istapp när jag kom hem. Nu ska jag fixa te och knäppa igång en julfilm. 


Saknar dej!<3

Snow

Äntligen har snö kommit tillbaka till Åbo. Hoppas hoppas hoppas att den är här för att stanna nu! Blev direkt så mycket mysigare och det är till och med härligt att gå till skolan. Nu ska jag fortsätta med att titta på Hart of Dixie. Är helt fast i den serien, så skönt att inte behöva tänka utan bara följa med.

Sjuk

Har dagen till ära gott och blivit sjuk. Men har tyvärr inte tid att ligga hemma och försöka bli frisk. Hade stora planer på att få komma hem tidigt idag och hinna städa, fixa uppgifter och diska. Men istället stannade jag kvar i skolan för att gå på klubbmötet som hölls ikväll, där nästa års styrelse valdes. Måste ännu ikväll fixa ett franska tal som vi ska hålla imorgon på timmen och sen ska jag försöka somna i tid en kväll. 

Julmiddag

Ikväll har vi tjejer haft julmiddag med gröt, glögg, jullimpa, pepparkakor och julstjärnor. Julkänslorna bara svallade över. Nu ser jag riktigt fram emot att få komma hem till vårt lilla hus för att julstäda och pynta. 


Big girl

Träffade min guddotter i lördags och oj så stor hon har blivit. Som tur är så ses vi snart igen!<3



-

 
Why do bad things happen to good people?

Mysdag

Har en mysdag med katten idag.

Min lilla tjockis som snart får ungar

På busstation

Sitter och väntar på bussen för tillfället. Bara 4 timmar tills jag är hemma igen. Hoppas resan inte blir så jobbig känner att jag gar en hemsk huvudvärk på gång. Ska bli helt underbart att få komma hem igen.

Spinning

Idag tog jag mig till gymmet på ett spinningpass. Längesen sist så det var verkligen dags. Imorgon är det fullt upp från morgon till kväll. Har föreläsningar 8.00-15.00 och sen ska jag hinna med en gruppträff i nationalekonomi före jag sticker iväg till Marie på födelsedagsmiddag. Måste också hinna packa och städa för på onsdag åker jag äntligen hem. 

Nystädat

Nu är det nystädat här och nybäddat i sängen. Så nu ska det bli riktigt skönt att gå och sova. Ljusstaken fick komma fram idag också, inte ett dugg för tidigt tycker jag. Lite julmys måste jag ju ändå få ha här i Åbo för mig själv. 

Söndagen

Söndag igen och Patric har just åkt hemåt. Som tur är får jag också åka hem på onsdag. Före han åkte möblerade vi om här så nu väntar en hel del städning Skulle helst bara krypa ner under täcket och sätta igång ett avsnitt av någon bra serie. 

Årsfest 2012

Gårdagen var super rolig! Idag var vi via sillisen en sväng men om man mår som man förtjänar så kändes det bättre att gå och äta en pizza istället. 












Äntligen fredag

Tenten idag var mycket svårare än vad jag hade tänkt mig. Får hoppas att jag hade turen med mig så att jag kommer igenom i alla fall. Förrutom tenten har jag också hunnit med två gruppträffar idag och fixat på lite uppgifter. När allt var klart följde jag med Emma in till centrum för att köpa det sista jag behöver till årsfesten. 

                   

Morgondagen kommer att bli lite stressig eftersom vi ska hinna in till stan och fixa det sista Patric behöver till kvällen och så ska jag hinna fixa mitt hår. Men ikväll ska jag bara njuta av att vara ledig så först blir det att steka lite plättar tills Patric kommer och sen måste jag fixa lite ny färg i mitt hår. Min privata hårfixare Jeanette skulle gärna få vara här och hjälpa mig nu.

Saknar



Börjar få hemlängtan hem till familjen och katten. Som tur är kommer Patric ner imorgon.

Ekonomistyrning

Efter att ha suttit 11 timmar i skolan känner man sig ganska trött och skulle helst bara vilja sova. Men här blir det ingen vila förrän på fredag. Har tent då och varje ledig minut nu före kommer ägnas åt att läsa på ekonomistyrning. Imorgon blir det ännu en lång dag så ska ladda upp ikväll med att läsa lite mera. Hoppas jag inte blir utbränd före jul men får ju alltid hoppas att allt det här läsandet lönar sig i slutändan.


Julkalender

Årets första (och säkert enda) julkalender kom på posten idag. Snart får jag börja räkna ner dagarna till jul. Längtar så till december och allt julmys. I år kommer det att bli super!

Skinny love

Hade stora planer träning ikväll men eftersom jag inte mått bra idag och har tent imorgon är det väl lika bra att stanna hemma och läsa på tent. Har en deal med Emelie om att vi ska köra lite styrketräning varje dag ända tills hon kommer hem från London så det ska jag köra idag. Lite varje dag är väl bättre än ingenting alls.

Årsfestveckan

Lyxade till den här söndagen ännu med lite hemma spa. Veckan som kommer är Årsfestveckan, vilket innebär att det är program alla kvällar. Tyvärr kommer jag inte att kunna delta eftersom jag har två tenter den här veckan som jag måste läsa på. Så varje ledig minut kommer att bestå av tentläsning. 

Nu ska jag fixa varmchoklad och titta på Solsidan. 

Hyvää isänpäivää!

Idag är det farsdag och jag sitter i Åbo. Vi firade redan förra helgen så resten av familjen får fira utan mig. Patric och jag lyxade till det idag med att äta på Morrisons. Jätte god mat och helt enorma portioner. Nu har han åkt hem men kommer tillbaka nästa fredag. Så nu ska jag göra undan en hel del uppgifter och läsa på tent resten av kvällen. 

Karjala turnaus

Igår befann vi oss i HK Areena i princip hela dagen, från 12 till 19.30. Efter det var det ganska skönt att komma hem sätta igång en film och ha myskväll. Båda matcherna var riktigt spännande och feelisen i areenan när Finland och Sverige spelade var super och det bästa av allt var ju att Finland vann. 






Fredagsmys

Äntligen fredag och ikväll är det fredagsmys som gäller. Har suttit i skolan och läst på tent hela dagen och nu väntar ja på kärleken som är på väg ner. Skönt att spendera helgen här i Åbo så jag inte behöver sätta mig på den hemska bussen. Ska skriva en franska uppsats för att få tiden att gå nu. Ha en mysig fredag!

Glögg och Grey's Anatomy

Ser framemot morgondagen när jag äntligen får hit lite sällskap. Ikväll måste jag städa upp, tvätta kläder och organisera lite papper före jag tar glögg koppen och ser de senaste avsnitten av Grey's Anatomy. 

We're beautiful like diamonds in the sky

Har haft en så bra dag idag. Morgonen var lite trög och men på eftermiddagen svängde allt. Hann med en skype dejt med underbara Emelie som befinner sig allt för långt borta. Så vi hann prata av oss och planera in en ny London resa. Hur kan man motstå en vecka i London när man hittar super billiga flygbiljetter och så gott som det bästa resesällskapet redan finns där?! Så nu gäller det bara att boka så är det klart! 



Ikväll har jag som sagt varit med mina Åbo tjejer. Så underbar kväll! Vi har pratat om allt mellan himmel och jord och druckit något vinglas däremellan. Årsfesten var det mycket prat om ikväll och den närmar sig med fart. Om två veckor är det långklänningar, håruppsättningar och god mat som gäller. Väntar såå!! Det blir ju inte heller sämre av att jag har världens bästa avec med mig i år. 


(en del av oss från förra året)

Internationell ekonomi

Min skoldag började klockan 8 med det här: 


Efter det kändes resten av dagen ganska flummig också. Ikväll ska jag åka till tjejerna i le grand appartement. Blir roligt att träffa alla utanför skolan också en gång. Så längesen sist eftersom vi alla har tusen saker att göra. 

Träning & Tent

Ikväll ska jag äntligen åka till gymmet på ett pass. Längesen jag var sist så jag antar att det kommer bli jobbigt! Men ska försöka hålla igång träningen lite nu när jag ändå ska vara här så pass länge. 

Ska också hinna med lite tentläsning ikväll. Har några tenter nu inom en par veckor så det gäller att försöka hänga med. Men nu ska jag sticka iväg och träffa Fanny så går vi till gymmet.

Jul jul strålande jul

Har lyssnat på julmusik ikväll medan jag gjort en uppgift. Fick riktigt den känslan när man är hemma och äter julstjärnor när allt är färdigt julpyntat. I år ska jag njuta av första julen i vårt eget hus. Hoppas det blir så mysigt som jag tänkt mig. Ska avsluta kvällen med glögg, pepparkakor och lite franska läsande. 

Studiepoäng

Tillbaka i Åbo igen och den här gången ska jag pröva på livet som Åbobo i hela tre veckor. Känns som en evighet men det händer mycket roligt så kanske tiden går lite fortare. Det sköna är att inte behöva sätta sig på bussen varje vecka. 

Idag var jag på ett samtal med min egenlärare som räknade ihop att jag kommer att få 75 studiepoäng om jag klarar alla mina kurser det här året. Inte konstigt att jag har mycket att göra hela tiden. Tror ändå att jag ska flytta några av kurserna jag valt på våren till nästa år för att jämna ut mina poäng lite. 

Ikväll blir det lasagne till middag och sen får jag fixa undan lite uppgifter. 

Farsdagsmiddag

Den senaste veckan var mamma med mig i Åbo. Roligt med sällskap så du får gärna komma igen. En vinterjacka och lite annat fick i alla fall följa med mig hem.

Igår hade vi farsdagsmiddag hos oss eftersom jag kommer vara borta på farsdag firade vi lite i förskott. Vi bjöd på pizza och nästan hela familjen var med. Nu är detl bara att ta tag i den här dagen och börja på med dagens sysslor.
RSS 2.0