Fem

Har blivit helt förälskad i 5 småttingar. Dom är bara så små, mjuka och mysiga. Skulle kunna behålla alla men tyvärr ska nog ingen stanna kvar hos oss.

Valborgen till ära ska vi bli bjudna på mat i trevligt sällskap.

Sista april.

Ha en bra Valborg!

Dansshow

Det har hänt så mycket de senaste dagarna att jag inte själv riktigt hängt med. I lördags var det dansshow med fina danser och jätte duktiga dansare. Var jätte roligt att få uppträda med några danser igen.


På kvällen blev det några vinglas i gott sällskap. Igår städade vi lite på dagen, hade mys med kattungar och så for jag med Emelie på fotboll på kvällen.

Någon som vill ha en kattunge?




Sista kvällen i Åbo

Väskorna är packade och tenten hoppas jag går bra imorgon. Nu ska jag åka in till stan för att njuta av min sista kväll här i Åbo med bio och Fanny som sällskap. Vi ska se American Pie - the reunion som alla säger är så bra.

Torsdag 26.4.2012.

Tack och lov att det regnar idag så hålls jag på bibban längre än tre timmar. Sista dagen med tentläsning och min ork att läsa är helt bortblåst.

Imorgon börjar helgen och min enda vecka som jag är riktigt ledig före jag börjar jobba. Då ska jag bara vara hemma och ta det rikitgt lugnt. Men ett besök till Stockholm ska vi också hinna med. Kommer bli så roligt. Men först ska vi ta tag i den här dagen.

Ha en bra torsdag!

What a wonderful day

Härligaste dagen på länge! Åkte till biblioteket för att läsa redovisning hela dagen men på eftermiddagen var jag så trött på att läsa så jag gick in till centrum med Josephine. Vi köpte varsin subway och jordgubbar på torget så satte vi oss vid ån för att äta vår picknick. Hann också med ett besök till en av å-båtarna med ett härligt gäng före vi gick till Matilda på kalas. Mitt läsande blev det inte så mycket av idag men jag skyller på vädret. Hoppas det regnar imorgon så att jag får mycket läst. Ska på bio imorgon kväll med Fanny. Har inte träffat henne på en evighet så det ska bli jätte roligt!

24.4.2012

Packning och tentläsning

De närmaste dagarna kommer jag att spendera på biblioteket och läsa på redovisning. Måste klara tenten på fredag, alla studiepoäng är välkomna.

Imorgon ska vi tjejer till Matilda och fira henne eftersom hon fyller i maj. Sista gången de flesta av oss är samlade före vi alla tar sommarlov. Känns lite konstigt att inte komma tillbaka nästa vecka utan först om 4 månader. Men oj så jag ska njuta av att få vara hemma och inte behöva tänka på inträdesförhör och flytt som förra sommaren bestod av. 

Har börjat packa alla mina kläder och en väska är redan i bilen. Har ingen aning hur jag ska få hem allting men det gäller bara att packa bra.

Sista veckan i Åbo.

På fredag är sista tenten och jag hoppas verkligen att jag klarar den. Alla andra skolarbeten är färdiga för denna termin, bara en presentation imorgon. Känns verkligen som att det är dags för lite ledigt nu och få komma hem. Så nu är det bara att satsa några dagar till, sen är det över!

Kattungar

Vår söta katt fick bebisar igår! Ser framemot fredagen så jag får mysa me alla katter. Grattis Daisy!

Sol och sommarväder

En glasskiosk visdae att det var 19 grader inne i stan idag. Här hemma visar min mätare 16,5 för tillfället och det är så härligt. Idag åkte vi in till centrum för att köpa allt vi inte köpte igår och sen blev det en runda på skärgårdsmarknaden som var nere vid ån. Vi tog årets första bollaglass och fortsatte på lite sightseeing i Åbo. Vi skulle besöka Klosterbacken men den öppnar tydligen först nästa vecka så vi gick på en liten promenad på Vårdberget istället. Nu har mina gäster åkt och jag tror att jag tar en riktigt lugn kväll ikväll. Tack för att ni kom och ni får gärna komma igen! 






Happiness

Nobody can take away your pain,
so don't let anyone take away your happiness.

Lördagen den 21 april.

Åkte ut till det blå-gula varuhuset i Raisio för att träffa mina gäster igår. Hade fixat smörgåsar klart tills vi kom hit och sen var det bara att ta natt. Idag har vi gått runt på stan och shoppat lite smått och gott. Imorgon väntar nytt program.

Äntligen fredag.

Världens tråkigaste väder här idag, det regnar och blåser. Dessutom blåste mitt paraply sönder när jag gick till skolan. Dagen kunde verkligen ha börjat bättre. Gårdagens sitz blev inte så långvarig. Våra gäster blev aningen berusade och efter lite drama stängde vi klubben vid midnatt. Men det var bara skönt.

Ikväll kommer mina gäster hit. Ska fixa ihop min specialitet, räksmörgåsar, så jag har något att bjuda på. Nu blir det att plocka undan lite kläder, som tydligen alltid vill vara på alla andra ställen än i skåpet, och sen ska jag krypa ner under filten och se några avsnitt av Grey's anatomy.

Ha en bra helg alla!

Believe that.

Look into the mirror and remind yourself to be happy
because you deserve to be.

All we need is candle lights

Idag hände det jag länge varit rädd för. En spindel dök upp när jag dammsög och nu är jag livrädd att den ska krypa upp ur dammsugaren och hälsa på igen, eftersom jag inte tror att jag fick den dödad. Ska städa upp här idag för imorgon kommer min mamma och moster hit över helgen. Ska bli jätte roligt, så får se vad vi hittar på då.

Idag hade jag som planer att spendera hela dagen på biblioteket men sängen var allt för skön när jag vaknade så jag bestämde mig för att läsa här hemma istället, så den här dagen kommer att bestå av att läsa på redovisning. Har tent nästa vecka och måste börja lära mig något. Ikväll ska jag och jobba på en sitz så det kan bli ännu en sen kväll, tur att det är sista evenemanget jag ska hjälpa till på för denna vår.

Saknaden hem till mina två hjärtan börjar bli stor. Men måste vänta en hel vecka ännu före jag slipper hem. Tur att det händer mycket roligt tills det i alla fall.

Nordea

Ännu en lång dag förbi. Har suttit i bibban så många timmar som möjligt, varit på en föreläsning och ett företagsbesök. På företagsbesöket till Nordea blev vi bjudna på jätte goda sallader och vin, så efter det gick vi till Matilda på ett till vinglas. Jag tog bussen hem och skulle egentligen behöva diska och städa men istället tänker jag krypa ner under en filt och äta kex och dricka te. Hur härligt är inte det?

Finally

Äntligen klara med vad som såg ut som ett evighetsprojekt. Har suttit i ett litet grupprum i ASA-biblioteket med tre tjejer och skrivit på en marknadsföringsrapport hela kvällen, sex timmar tog det för oss att få det klart. Men oj så skönt det känns nu när man vet att ett stort projekt är klart. Imorgon väntar en till lång dag med skolarbeten. Ska också till Nordea på ett företagsbesök. Inte ens två veckor kvar tills sommarlov så nu ska här satsas på skolarbeten!

Gårdagen i bilder






Dans och grill

Igår bestod hela dagen av dans. Övade tre olika danser på dagen och på kvällen uppträdde vi med en av dem på gymnastikfesten. Senare på kvällen for jag till Emelie på lite lördagsmys.

Idag har vi inlett grillsäsongen med att grilla biffar och inbakad potatis. Nu väntar vi bara på att vår kära katt ska få sina bebisar.

Fredagen den trettonde.

Äntligen hemma!

Dagens positiva är att vi blir bjudna på mat ikväll hos Patrics syster och hennes sambo. Dagens negativa är att min kära trogna bil har något fel. Hoppas den snart mår bättre.

Always smile

Här är det städning, packning och skolarbeten på gång. Är hur trött som helst men måste ha allt fixat idag för imorgon styr jag min kära bil hemåt igen. Ikväll har snälla Josephine toppat mitt slitna hår. Ska bli riktigt skönt att komma hem och slippa stressen några dagar. Sen är det bara några föreläsningar till så har har jag sommarlov. Hur härligt som helst!

IKEA

Har ingen aning om hur många gånger jag har varit till IKEA under de månaderna jag bott i Åbo men idag blev det en till. Som tur är köper jag inte alltid något åt mig själv. Idag var jag och köpte saker som blivit beställda från hemtrakterna. Hade bara sönder ett glas i kassan men som tur var fick jag ett nytt. Hoppas bara att allt är helt när det ska hitta sin ägare i helgen också.

Nu ska jag lägga mig under täcket med en te kopp och hoppas att min kära huvudvärk försvinner tills imorgon.

Make a difference

Börjar bli lite stressigt med alla uppgifter man måste få fixade före deadline. Idag ska vi i alla fall börja på med några uppgifter som är slutarbeten, vilket betyder att skolan snart är slut. Har bara 2 och en halv vecka skola till så har jag sommarlov! Ska bli så skönt. Men först måste jag klara alla tenter och uppgifter så det är bara att börja på.

Äntligen hemma

Äntligen hemma efter en hel kväll på klubben. Har jobbat på en sitz ikväll och som tur var blev det ett kort eftersläpp för jag skulle inte ha orkat vara där längre. Nu blir det att ta natt för imorgon väntar en ny dag med nya saker att fixa.

Cykeln

Nu när mitt busskort har tagit slut tänkte jag att jag skulle ta ner cykeln från balkongen och börja använda den istället för att fylla på busskortet. Så hur typiskt är det inte då att jag inte får upp cykellåset!?! Det går inte att vrida på nyckeln.

Nu blir det middag före jag åker till skolan och har muntlig presentation om en intervju jag gjorde med min mamma. 

Tisdag 10.4

Påsken har varit riktigt härlig och den firades på bästa sätt. Lördagen däremot var vi helt sluta efter fredagens händelserika natt så jag somnade på soffan före 12.

Nu är jag tillbaka i Åbo och en ny vecka börjar. Blir en kort vecka här men det ska bli skönt att åka hem på fredag. Helgen kommer mest att bestå av dans så det blir bara roligt.

Glad Påsk 2012

De senaste dagarna har varit fulla med program. I torsdags åkte jag till Vasa med Emelie, hittade det jag behövde och lite till så jag är jätte nöjd med shoppingen. På kvällen firade vi min farmor som har fyllt år denna vecka.

I fredags blev det tre-rätters middag med familjen före vi åkte iväg på 9- års kalas. Dessutom fick alla tre hundar vara inne en liten stund. Kvällen avslutades på JP i gott sällskap.






Idag har vi varit extremt lata men ändå tog vi oss till påskbrasan nu ikväll, där fanns många fina påskhäxor.



Brunch 4.4.2012

Flygvärdinnor

Gårkvällen var riktigt rolig! Vi hade mycket program åt killarna, eftersom sitzens tema var en flygresa började vi med att visa säkerhets instuktionerna med hjälp av en dans. Senare på kvällen kom en tjej och kapade flyget och då skulle dom i lag bygga ett vapen för att överleva. Priset på vapenbyggar tävlingen blev att tjejen började dansa pole dance och hon var hur duktig som helst!

Det negativa med gårdagen är att jag drog på mig en riktigt grym förkylning och jag vet inte hur jag ska överleva den här dagen. Bara att stiga upp från sängen tog alla mina krafter. Vilken tur att det är en bra dag i alla fall. Efter skolan idag åker vi tjejer till Marie på brunch. Roligt att umgås en stund före alla åker hem på påsklov.

Home is where the heart is

Håller som bäst på att packa inför påsklovet. Ska bli så skönt att komma hem redan på onsdag och få vara hemma till tisdag. Så det blir att ta den stora kappsäcken så jag får med allting. Imorgon har jag ett minut schema från morgon till kväll. Kommer bli en jobbig dag med skola från 10.00-17.30 och efter det direkt till herrmiddagen. Det är en sitz för herrarna i vår förening och jag är med i gruppen som planerar hela kvällen så det blir att servera mat. Vi kommer alla att vara utklädda till flygvärdinnor så det blir nog roligt, kommer däremot inte vara där så länge men bara man bidrar med något.



Andra april.

Så var det vinter igen. Typiskt när alla mina vinterjackor ligger i bilen redo att åka hem.

Dagens schema:
  • Skola
  • Deltent
  • Packning
  • Spinning
  • Familjen annorlunda

Första april.

You were given this life because you were strong enough to live it.

All alone again

Idag lyxade vi till det med en middag på Amarillo före Patric for hem och jag är fortfarande så mätt så de känns som att jag ska spricka. Dagen började vi med en promenad vid ån i det härliga vädret före vi åkte till affären efter hårfärg. Färgningen gick inte så bra eftersom jag fick någon sorts reaktion och blev helt röd i ansiktet och hårbotten började klia som bara den, så det var bara att tvätta ur färgen så fort som möjligt. Som tur var kändes allt bättre direkt då. 




RSS 2.0