Helgen i bilder









Shopping med mamma

Här har det varit tyst på sistone. Helgen spenderades i Närpes, hann inte göra så mycket annat än jobba och mysa lite. Snön kom så i söndags började vi förbereda vår gård för vinter. 

Igår åkte jag ner till Åbo med mamma. Hon kommer att spendera veckan här med mig. Skönt att ha sällskap. Idag har vi varit inne i stan hela dagen och gått i affärer och morgondagen kommer säkert se likadan ut. En ny vinterjacka ska jag i alla fall ha med mig hem. 

Juridik

Har bestämt mig för att klara juridik kursen det här året, så nu ska här pluggas.

Första snön


Hemma

Tog bussen hem igårkväll efter att ha varit i skolan hela dagen. Så skönt att komma hem efter en tung vecka. Kom hem ganska sent och var riktigt trött så idag har det varit skönt att få sova ut och inte vakna av någon väckarklocka. Har fått några nödvändiga ärenden gjorda så nu kan jag mysa med katten resten av dagen.

Yaskawa Oy

Den här dagen har varit riktigt intressant. Från morgonen for jag iväg med Emma och Josephine till Yaskawa i Raisio, ett företag som bygger robotar. Där intervjuade vi en ekonom, vilket hör till en skoluppgift. Det var riktigt intressant det hon berättade och före vi for blev vi bjudna på kaffe. 

Resten av dagen har spenderats i skolans bibliotek med bokföring på schemat. Vi har bara det sista kvar att göra och sammanställa hela vår mapp så är vi klara med den uppgiften. Känns som om vi har jobbat med den i en evighet och jag tror aldrig jag har lagt så många timmar på en uppgift. Så nu efter 8 timmars bokföring tänker jag fixa te och titta på en film. 

Helgen

Helgen är över och det har varit jätte roligt att ha Josefina här. Vi har fixat paj, ätit plättar, gått runt i pyjamas för dagarna och pratat av oss. 







 

Min första femma

Blev sååå glad när resultaten för franska tenten kom ut och jag såg att jag fick en femma. Nu höjdes skolmotivationen en aning när man märker att det faktiskt lönar sig att jobba för någonting. 

Josefina på besök

Har spenderat hela dagen i skolan med en franska tent och flera timmar bokföring. Mina ögon värker och jag är helt slut i min kropp. Så nu tar jag paus från allt som heter skola och ska städa upp lite här för imorgon kommer Josefina hit och ska vara här över helgen. Träffas allt för sällan nuförtiden.

Torsdag

Somewhere else but here

Hade glömt hur tråkigt det var att köra buss ner till Åbo, men nu vet jag igen. Dagen har varit lång, seg och jobbig. Skulle helst av allt bara ligga hemma på soffan framför brasan. Skolarbeten tar aldrig slut och det är alltför mycket att göra nu. Varje ledig stund en vecka framöver kommer att tillbringas med skoluppgifter för att jag ska hinna med alla deadlines. Men det är bara att bita ihop för snart är det jullov. 

Happy

Efter en dag med 12- timmars skoljobb avlsutar jag kvällen med att packa ihop för en hemfärd. 

Långa dagar

Har haft en lång dag idag med skola från 8-16 så nu är jag allt annat än pigg. Men det är bara att bita ihop och fortsätta resten av kvällen. Har en hel del jag måste ha klart tills imorgon för då åker jag hem på en lite längre visit. Åker tillbaka till Åbo först på onsdag och det ska bli sååå skönt att få vara hemma nästan en vecka.


Natten är vacker, du är som natten

Helgen som gick blev ganska lugn. I fredags fixade vi till en riktig god middag och så påbörjade jag min glöggsäsong. Snart är det jul! I lördags var vi på Krafts hockymatch där jag höll på att frysa fötterna av mig, nästa gång blir det vinterskorna på. Eftersom jag och min telefon inte är riktigt överens om alla saker riktigt ännu så blir det inga bilder den här gången. 

Den här dagen kommer bli lång. Föreläsningar till kl. 15, hem och äta och sen iväg för att jobba på sitz. Ha en bra dag!

Min kväll

har bestått av delbudgeter, franska förhör och informationssäkerhet. Mitt huvud värker och jag är trött. Har massor att göra ännu men känner att jag redan är trött på den här skolveckan så därför tänker jag ta det lugnt, krypa ner under min filt och sätta på någon bra serie.

Fredag igen

Igår körde jag hem från Åbo i regnet. Absolut inte det roligaste men detgick i alla fall bra trots att det var hur mycket vatten som helst på vägarna.

Idag är det fredag igen. Min fredag ska ja spendera hos farmor och farfar och ikväll ska jag och killen ha dejt. Vi ska fixa ihop lite finare mat och dricka gott vin. Perfekt denna regniga fredag.

Next to me

Tänk vad mycket man kan börja sakna någon på bara några dagar. Imorgon åker jag hem igen, känns som att jag bara kör upp och ner mellan Åbo och Närpes nuförtiden. Men det är något jag har valt själv så jag har ingen annan att skylla på. Men jag skulle inte vilja ha det på något annat sätt heller. 

Ikväll ska jag packa kappsäcken igen, städa och diska. Har varit helt slut de senaste dagarna så jag hoppas att det inte är en förkylning på gång. Ska avsluta kvällen sen med te och serier. 

I'll be your river

Idag ligger motivationen på noll. Vädret är dystert och drar ner på humöret. Har ingen lust att göra någonting men ska försöka hitta lite extra energi för att orka med ett gympass. 

Ny vecka, ny månad

Kan inte förstå att det redan är oktober. Tiden går så snabbt. Idag tog jag i alla fall bilen ner till Åbo måste njuta av att ha bilen här för snart blir det dags att lämna den hemma och utnyttja bussarna som går istället. Ikväll ska jag göra absolut ingenting. Måste ladda upp mig mentalt för en ny skolvecka. Åker hem redan på torsdag så det blir en kort men intensiv vecka. 

Tacomiddag med familjen

I fredags bjöds det på tortillas hemma hos mamma och pappa och det var lika gott som alltid.

Nytt

Denna söta sak fick jag hem idag. Nu är det bara att vänta på sim-kortet så att jag faktiskt kan börja använda den också. 

RSS 2.0