Gårdsfest

Blogginläggen blir inte så många i sommar men försöker ta vara på sommaren och njuta så mycket som möjligt så det blir lite aktivare bloggning i höst istället. I lördags var vi på gårdsfest som ordnas här varje år. Vi hade jätte roligt där med dans, god mat och trevligt sällskap.

Vattenskidor





Villamys

I torsdags efter jobbet åkte jag med Emelie till deras villa för att ha chokladfondue och vinkväll. Hur mysigt som helst att sitta i solnedgången och prata. 









Onsdagkväll

Har fått ha min söta guddotter och hennes moster och mormor på besök ikväll. Vi har ätit jordgubbar, gungat och myst.







Fredagen den trettonde

I fredags åkte vi iväg till Tammerfors för att besöka bostadsmässan. Tack vare snälla Elli, som hade en extra inbjudan, slapp vi gratis in. Vi hann också med ett besök till IKEA och Ideapark och hem kom vi med lite smått och gott. 









Resten av helgen har varit lugn på grund av att jag har jobbat både lördag och söndag.

Sommaren när den är som bäst

Den senaste tiden

Det händer så mycket att datorn inte blir använd. Sen förra torsdagen har jag hunnit ta mitt första dopp, njutit av en solig dag i båt, firat tomatkarneval och jobbat. Nu har Patric också äntligen fått semester så nu blir det att hitta på så mycket som möjligt. Har redan planer till fredag så då blir det säkert en liten utflykt. 

Simning med Josefina och Josefine:





Tomatkarneval fredag:







Tomatkarneval lördag:






After a hurricane, comes a rainbow

Det har inte hänt något speciellt under de senaste dagarna därför har det varit tyst här också. Försöker njuta som bäst av sommaren nu när värmen äntligen är här. Dagarna går ut på att jobba och umgås med nära och kära. Igår hade jag lyxen att bli bjuden på hemlagad pizza av Patric när jag kom hem från en liten dansträning och den var himmelskt god. 

Kalajoki

I fredags blev det en liten smesterresa till Kalajoki i trevligt sällskap.











RSS 2.0