Karjala turnaus



Dessa biljetter kom hem på posten igår. Så lördagen 10 november kommer vi spendera dagen i HK Areena för att se hocky.


Everything is going to be alright

Veckan som började så dåligt har gjort en total svängning till det bättre. Nu är det bara att njuta!

Min dag

Här har jag nu suttit i 3 timmar och kämpat på med en uppgift. Är snart klar med halva bara den svåra biten som återstår, att bygga en modell i excel. Har ingen aning om hur jag ska göra eller hur det ska se ut. Har en känsla av att det kommer bli några timmar till på samma ställe.

I could really use a wish right now

Tror det är dags för mig att leta mig från Åbo och hem till Närpes snart. Har haft så otur med allt den här veckan så nu vill jag bara hem. Bara jag får undan en jobbig investeringsuppgift nu ska jag lata mig resten av kvällen. Imorgon får jag äntligen sätta mig i bilen och åka norrut. 

Bodystep

Varför blir jag alltid så trött när jag ska börja på en skoluppgift? Skulle helst vilja sova tills imorgon men har sååå mycket jag skulle behöva hinna med. Idag har jag varit i skolan mellan 10 och 15, det vill säga en av mina längsta dagar. 

Om cirka en timme ska jag träffa Alexandra så sticker vi till gymmet på bodystep. Har inte prövat det ännu här i Åbo så hoppas det är tungt. Gårdagens spinning var tyngre än vad jag kom ihåg men känslan när man cyklar hem och verkligen inte orkar trampa mera för att man är så slut i benen är ju bara så skön. 

I will catch you if you fall

!

Stop being afraid of what could go wrong 
and start being positive of what could go right


Hang with me

Måndag igen och det är dags att påbörja höstens träningssäsong. Ikväll är det spinning som gäller. Måste komma igång med träning igen för att få mera energi till annat också.

Igår kom det in en del vatten i min lägenhet och efter att några servicegubbar varit här kom de fram till att det är lägenheten på övre våningen som har vattenskada. Hoppas verkligen inte att det är något allvarligare och att jag kan fortsätta bo här. 

Kämpar på

Kämpar på med en inlämningsuppgiften söndagskvällen till ära. Har 15 korta frågor att svara genom att läsa en text på 10 sidor. Hur länge kan det ta liksom? Har hållit på i snart två timmar och jag tror inte att koncentrationsförmågan är den bästa för tillfället. 

Saknar dig min katt!

Det är alltid roligare att vara två

Ensam igen efter några härliga dagar med Patric här. Vi har gått i affärer, fikat, varit till Nådendal, myst och varit på hocky. Nu ska jag försöka klara mig några dagar ensam före jag får åka hem till vårt lilla hus och träffa katten. 

Nådendal är verkligen ett ställe jag skall till nästa sommar och sitta på en uteservering vid vattnet. 






Härliga fredag

Började dagen med en morgonpromenad. Bästa möjliga start på dagen. När Patric kommer ska vi åka in till centrum och gå i lite affärer och fika på något café. 

Helgen har börjat

Idag är en sån dag då det faktist har varit roligt i skolan. Har lärt mig något helt nyt och tror att bokföringskursen kommer bli riktigt bra ändå. Hittills har den bara varit jobbig och jag blir arg på mig själv som inte kommer ihåg grunderna från våren men nu tror jag att det vänder. Efter skolan blev det skype-dejt med Emelie och resten av kvällen ska jag städa, diska och fixa undan någon skoluppgift till nästa vecka. 

Har tagit helg för den här veckan nu och det är riktigt skönt att för en gångs skull inte behöva köra den tre timmars långa vägen hem.



Saknar dig!

Kalas

Dagens städning blir tydligen morgondagens. Sov bort några timmar av dagen istället och fick lite bråttom att fixa mig före jag skulle till Ine. Så där har jag spenderat hela kvällen med tjejerna. Vi blev bjudna på god paj och pratade om allt möjligt. 

Imorgon är det skola som gäller och på kvällen måste jag verkligen städa eftersom killen äntligen kommer hit på fredag. 

Be strong

Första föreläsningen är över och jag har slutat för dagen. Ska titta serier och försöka städa lite idag och ikväll sticker jag iväg till Josephine som bjuder på födelsedagskaffe och tårta. 

Igår jobbade jag på en sitz. Ganska roligt faktist eftersom vi slapp hem redan kl. 1 och slapp vara där hela natten. Två halarmärken fick jag i alla fall med mig hem så nu har mamma något att sy fast när hon kommer ner.



Pannkaka

Har idag gjort min första pannkaka. Den blev helt klart godkänd! 



Är hemma ännu och åker först ikväll ner till Åbo. Har försökt fixa undan lite av veckans skoluppgifter, blir fullt upp denna vecka med roligt program.

Kalas och middag

Fixade ihop två pajer igår och bjöd över Patrics familj. Trevligt med sällskap! Idag ska jag på kalas till min bror och senare är vi bjudna på mat till Tjärlax. Blir ännu en fullspäckad dag men alltid roligt att träffa släktingar som man inte ser alltför ofta. 

Nu ska jag mysa lite med katten före killen stiger upp.

Hemma

Körde hem till Närpes igår på kvällen efter en lång skoldag. När jag kom hem fick jag agera frissa före vi satte igång en film. 

Ligger och myser med sötaste katten nu på soffan medan det blåser värsta stormen ute. Ska njuta av att inte göra någonting före jag åker iväg på kvällsskift till jobbet. 

Treasure every moment

You only get a chance,
it's now or never.
Once the moment is gone, 
it's gone forever.

Sommar och sol

Sommar i Åbo igen, 20 grader ute och sol. Tyvärr mår varken mitt huvud eller min kropp så bra att jag orkar vara ute. Istället ska jag ta och fixa undan den här veckans skoluppgifter. Den här hösten är klart mycket stressigare än förra. Dessutom vill skulle jag vilja hinna på Back to school imorgon men vet inte riktigt om det är någon bra idé att åka med en förkylning dit, beslutsångest. 

Lasagne

Över helgen har min förkylning blivit värre så ikväll är det sängen som gäller. Har fixat ihop en lasagne idag så att jag har mat resten av veckan. Började skolan på allvar idag med mina huvudämnesstudier och märker att jag skulle behöva repetera en hel del av vad vi gick igenom förra året. 

Helgen har varit lugn och skön, var en sväng till Slättens mystik i fredags. I söndags jobbade jag för första gången på några veckor. På torsdag åker jag hem igen eftersom jobbet kallar på fredag. 

Franska

Hade franska idag för första gången på ett och ett halvt år och man märker nog att det börjar bli dags att färska upp minnet lite. Största chocken är väl att franska läraren pratar bara franska på timmarna, till och med grammatiken går vi igenom på franska. Men med lite extra jobb på egen hand hoppas jag att jag börjar lära mig så mycket att jag en dag vågar börja prata också. 

Har diskat och packat mina väskor nu så så småningom börjar resan hemhem. Ska bli så skönt att få komma hem och lägga sig på soffan. 

Första föreläsningen

Så har jag gått och blivit sjuk. Min hals värker som bara den och mitt huvud känns tungt. Men ska sova en stund nu för att orka ikväll, för då ska vi ha kräftskiva här i Åbo. Var på första föreläsningen idag och jag har på känn att det kommer ta ett tag före jag är inne i skolrytmen. Men jag kan ju inte klaga när jag har både måndagar och fredagar lediga i höst. 

Shoppingen

<3

Hela resan var jätte rolig och med ett underbart sällskap kan det inte gå fel. Vi prövade på att köra buss, tåg, tunnelbana och båt. Vi kom inte alltid till rätt ställe på första försöket men då hoppade vi bara på ett annat tåg. Tack för allt Emme!<3



Sista dagen i London

Vi tog bussen till Stratford och gick runt där och shoppade. Hittade lite ett som annat att ta med hem. Tog bussen tillbaka till Greenwich där vi fikade på Starbucks före vi gick hem.







Hemma fixade vi mat och satt ute i sommarvärmen och åt.





Glada tjejen efter shoppingen



Dag fyra i London

Vi tog tunnelbanan till Madame Tussauds där vi började dagen.






Emelie hittade sin kärlek precis innanför dörrarna.























Hulken ville tydligen ha oss båda.





Emelie blev sugen på glass



som hon nästan hade över sig i 4D-filmen 





Efter Madame Tussauds tog vi oss till Oxford street igen för ännu mera shopping.





Efter mycket spring upp och ner på Oxford street hittade vi också det vi letade efter nämligen



tre våningar med helt underbara saker. Tror vi var i himlen båda två. Dagen före hade vi varit till Stratford och besökt Victoria's secret där men den här affären var tre gånger större!



När vi äntligen hade hittat det vi sökt efter tog vi båt till Greenwich för att äta på en pub där. 





Äntligen hemma! 




Dag tre i London

På lördagsmorgon tog vi tåget in till Waterloo station där vi steg av och vår turistdag skulle börja. Första saken på schemat var London Eye och trots att där var en hel del människor behövde vi inte kö länge alls. 







Från London Eye var det hur fantastisk utsikt som helst! 









Efter London Eye tog vi oss över bron till Big Ben och Westminster Abbey .













Efter detta började vi promenaden mot Buckingham Palace.



Nu var det bara dags att hitta närmaste tunnelbanestation för att komma till Oxford street och shoppingen.





Konstigt nog hamnade vi ändå i Stratford före vi var klara med dagen. Där var det full fart på grund av Paralympics.



Som avslut på dagen värmde vi pizzor och tog varsitt vinglas.




Måste jag ens säga hur sjuka våra fötter var? Det kändes som att varje tå var bruten och hela kroppen ville sova. Men så sjukt rolig dag!

Första dagarna i London



Torsdagen var vi som sagt bara ut på en liten promenad. Fredagen gick vi till parken med tjejerna före vi åkte in till London för lite shopping.











På kvällen var vi ut och åt före vi tog en dubbeldäckare hem. Och så ivriga som vi är satt vi självklart längst fram. 



Tisdag

Efter att ha shoppat hela helgen i London är det ändå till IKEA jag åker så fort jag kommer tillbaka till Åbo. Vi har en hel del vi behöver till vårt hus och jag tror att jag fick ganska mycket av det som var på min lista idag. Ikväll har jag träffat de flesta av Åbo tjejerna på gulisarnas gulisintagning. Har inte sett dem sen april så det var verkligen på tiden. 

Hemma igen

Hemma i Åbo igen efter en helt underbar resa. Kändes så tråkigt att åka från Emelie och veta att vi träffas först till julen nästa gång, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. London är helt klart en stad värd att åka till, det var absolut inte sista gången jag var dit. Vad vi har gjort och bilder kommer senare idag.
RSS 2.0