Have fun!

Allt är packat och klart så nu blir det en liten resa norrut.

Picknickshow

Igår var det picknickshow i parken där det bjöds på dans och musik. Alltid lika roligt att få uppträda trots lite misstag här och där och att vädret inte var det bästa. 







Söndag

Helgen avslutade jag med en dag på jobbet, middag hos mamma och pappa och lite tennis.

Midsommardagen

Lördagen var ganska slö tills vi tog oss till Nämpnäs på förfest. Vi tog taxi till Fagerö och spenderade resten av kvällen där. Tyvärr glömde jag helt bort att jag har en kamera så har endast 5 bilder från hela kvällen.



Midsommarafton

Den här midsommar helgen började vi med jordgubbar och grädde till frukost före vi åkte iväg till min farmor och farfars villa där vi grillade och spelade kort. Kvällen blev en helt spontan myskväll med Emelie.










Trevlig midsommar från oss!

Midsommar

Midsommaren närmar sig och helt ärligt har jag ingen lust att fira den. Allting känns bara stressigt och jag vet inte vad jag vill göra. Men en kort arbetsdag imorgon och sen ska jag försöka njuta av två lediga dagar med förhoppningsvis roliga saker. Det blir väl vad man gör det till.

Ikväll kommer mina föräldrar hem från varmare breddgrader så då ska den sista katten få flytta till sitt nya hem.


Bild från förra midsommaren

Live for the moment

Den här veckan ger vi bort de sista katterna. Nu är det bara två små sötisar kvar hos oss och båda de åker till sina nya hem på onsdag. 



Lördag



Lördagen spenderades med dessa personer. Vi grillade och spelade brännboll, hur roligt som helst!

Förra veckan


Tyst

Här har det varit tyst ett tag nu. Men den senaste veckan har varit full med program. Har hunnit spela badminton, tennis, grillat, solat, jobbat och mycket mer. Så skönt med sommaren bara det skulle komma en riktig sommarvärme.

Idag ska jag jobba hela dagen och kvällen tar vi som den kommer. Imorgon tänkte vi iallafall åka iväg till Tuuri, kanske man hittar lite smått och gott där.

Kamratsitz







Andra dagen av gymnastikfesten

Dagen började med övning och fix av smink oich hår. Vi gick i festtåget till Skolparken där vi också uppträdde med två av våra danser. Efter det iväg till Kristallen för genrep av galaprogrammet. 











På kvällen uppträdde vi på galan och efter det stack vi iväg på Kamratsitz där vi blev bjudna på god mat.

Första dagen av gymnastikfesten

Har haft en sjukt rolig helg i Jakobstad. Så många fina danser och program.

Första dagen av gymnatikfesten gick vi igenom våra danser och på kvällen var vi till galan och tittade. Efter galan gick vi in till gågatan och spenderade resten av kvällen på O'Learys.





Torsdag

Har idag hunnit spela tennis och varit på presentjakt med Jeanette. Dessutom är allting packat och klart för en helg i Jakobstad, dit vi åker imorgon kl. 9. Den här kvällen kommer jag att spendera på jobbet så nu försöker jag njuta av lite ledig tid med alla katter, blir så tomt när dom flyttar.

Dance again

De senaste dagarna har mest bestått av dans. Intensiv träning nu före vi ska uppträda. Idag blir det att jobba kvällsskift men före det ska jag börja packa inför helgen när det bär av norrut på gymnastikfest. Ska bli roligt att få visa upp det vi har tränat med så mycket.

Examensfest

Efter en dag på jobbet, firande av studenter, god mat och början av en film somnade både jag och P på soffan före kl. 23 igår.

Idag har jag varit till min kusin för att fira hennes examen. Blev bjuden på jätte goda smörgåstårtor och gräddtårta. Fick också träffa min söta guddotter som jag inte träffat sen mars och oj va hon har börjat prata mycket sen sist, så härlig liten tjej.

För ett år sedan

Då var det jag som blev student, kan inte fatta att ett helt år har gått. Det var absolut en av de bästa dagarna i mitt liv. 

RSS 2.0