Anything for you

Dessa är klara att serveras när Patric kommer. Hoppas han blir glad. Till senare har jag ostbricka och vin som väntar. Kommer bli en riktig myskväll.

Lovely Friday, can it get any better?

När alla andra firar Pampas nationaldag i Vasa är jag i Åbo, men lika nöjd är jag för det. För ikväll kommer min favorit hit. Ska fixa ihop lite smått och gott före han kommer men före det ska jag se några avsnitt av Grey's anatomy.

Önskar att han kunde ta med vår sötis också. 


Believe in yourself

Hallå hur jobbigt är det inte att sitta i en läsesal och lyssna på när nån suckar på andra sidan bordet hela tiden. Själv har jag varit riktigt duktig och fått det jag skulle ha gjort klart. Bara jag vill så kan jag nog ändå.

Let's make it a good one

Idag blir en lång dag. Kommer att sitta i bibban hela dagen tills kl. 15 då vi har en 2 timmars gästföreläsning. Sen blir det matshopping och städning. Hoppas bara att det inte regnar när jag ska hem från skolan, för nu för tillfället ser det inte så bra ut med den saken.

Drill

Saknar verkligen att drilla, vår härliga drillgrupp och våra resor! Tittar på massa bilder från senaste resan och oj vad roligt vi hade!

Slut på mat

Dagens middag blir smörgåsar och te. Maten som jag hade med hemifrån är uppäten och jag har ingen lust att åka och handla mera idag för det regnar. Så det får bli morgondagens projekt. Måste också handla lite godsaker till fredagen när Patric kommer hit. Ska fixa ihop något riktigt gott åt oss.

Chips och dipp

Hade tänkt få så mycket mer gjort än vad jag fått idag. Blev trött när ja skulle börja läsa så ja prioriterade en powernap framför allt annat och det var såå skönt, skulle kunna sova ända tills imorgon. Nu är i alla fall en uppgift gjord och resten av skolarbetet får vänta till imorgon för nu sk jag diska. Tänker unna mig chips och dipp ikväll som tröst till att jag blivit förkyld. Så hoppas vi på en underbart fin dag imorgon så jag orkar mig ut på en promenad före skolan.

Pyssel

Ikväll blir det lite pyssel. Har letat som ett tok i Åbo för att hitta ett kort jag skulle ha men det finns ingenstans. Så därför ska jag fixa ihop det själv ikväll. Dessutom har jag en hög med skolarbeten som ska fixas och en disk som behöver diskas. Tänk vad lätt om man skulle ha en diskmaskin.

Melissa 2 år

Stora Grattiskramar till underbara Melissa som fyller 2 år idag! 



26.3.2012

Förra veckan



Den här veckan



Så härligt att snön försvinner och det blir vår. Snart ska jag ta ner min cykel från balkongen också och börja använda den. Nu blir det middag före jag åker till gymmet.

Ny vecka, nya möjligheter

Så var den helgen förbi och jag har inte gjort något vettigt alls. Men skönt har det varit. Igår hade vi dansträningar och det lider mitt knä verkligen av idag. Man märker nog att man inte tränat på några veckor så ikväll ska jag äntligen åka på spinning igen.

Igår bokade vi även en Stockholmsresa, så nu har jag något att se framemot.

Skola

Nu är det bara att förbereda sig på en ny skolvecka och den här veckan kommer bara att bestå av skolarbeten, måste orka satsa den här sista månaden nu.

Söndag

Hela gårdagen var ganska trög. Vi gjorde inte så mycket för vi var båda lika trötta. Mot kvällen åkte vi på middag och sen spenderades resten av kvällen i Kalax. Idag blir det dansträningar så hoppas allt går bra och inga knän ur led denna gång.

A special day - 23.3.2010

Fortfarande lika älskad och saknad!

22.03.12

Nu e de bara att ta på halaren och börja åka iväg mot skolan. I värsta fall kommer jag vara där till 5.30 (hoppas inte). Annars är allting packat och klart för hemfärd imorgon, disken är diskad och väskorna i bilen så det är bara att stiga upp 8.30 och åka till skolan.

Långa nätter

Min energi försvann med det tråkiga väder som har varit idag. Är riktigt trött och orkar inte göra någonting. Har försökt göra lite skoluppgifter men blev trött och sov en stund istället. Har massor att göra den här veckan och orken finns ingenstans.

Inatt ska jag jobba på ett eftersläpp så det blir nog inte mycket sömn eftersom vi öppnar först vid midnatt. Ska bli skönt att åka hem imorgon och inte ha några speciella planer över helgen. Laddar som bäst upp med te och musik för att orka vara vaken.

Tack tjejer

Har haft en jätte rolig kväll och min kladdkaka blev verkligen kladdig! Jag är så glad att jag flyttade hit och fick träffa alla fina tjejer. Vi har bara pratat om allt mellan himmel och jord och chillat. Helt perfekt onsdag.










Födelsedagsfirande

Ikväll kommer ett gäng härliga tjejer hit, vi ska fira att jag har blivit 20 år. Jag ska bjuda på kladdkaka och daimkex till det ska vi skåla i champagne.


Ha en trevlig kväll, för det ska jag ha!

Åbo idag

Trött

Är helt slut efter en lång dag. Finns tusen saker som jag ännu skulle borda göra idag men istället tänker jag gå och sova. Morgondagen kommer att vara fullspäckad med skola, bakning och städning före mina gäster kommer hit. Ska bli roligt, hoppas bara att jag orkar med.

Åbo

Efter 3 timmars körande är jag äntligen i Åbo. Jätte fint väder och det finns snart ingen snö kvar här. Idag efter skolan blir det att åka ut till Raisio på lite ärenden före jag ska hem och städa och baka.

18.03.12










Födelsedagen

Söndagen började med frukost i Kalax efter det fortsatte vi till Pjelax på födelsedagsmiddag med familjen före gästerna kom. Hela eftermiddagen och kvällen hade vi besök av släktingar och grannar. Tack för alla fina presenter! Den present som kanske användes mest igår var min nya kamera som jag fick av mina kära föräldrar. Tyvärr kommer det ta sin tid före jag förstår mig på alla inställningar men övning ger färdighet.


Maskerad på Logen

Lördagskvällen var riktigt trevlig. Underbara vänner sjöng födelsedagssånger på alla språk de kunde. 


Morgonmys

Fredagen

Det blev pizza, pepsi och kaffe igår hos Emelie. 



På kvällen fixade jag och P ihop hemma hamburgare och glass, bara gott.


Äntligen fredag

Ska spendera denna fina dag med Emelie.

I heard you were a wild one

Hur skönt är det inte att vakna kl.7 och vara hur pigg som helst? Har svängt på dygnet så nu är jag en riktig morgon människa. Allt är packat och klart för att åka hem, ska jag bara släpa allt till skolan och sen till busstation. Sista gången jag åker med den där bussen nu för den här våren. Lovely!
Ha en bra dag!

7 månader

Känns som att veckorna flyger iväg. Mars är snart slut och då har jag bara en månad kvar i skolan vilket betyder att jag redan klarat av mitt första år på universitet.

Att jag för snart 7 månader sen åkte ner helt ensam till en storstad för att börja en ny del av mitt liv är helt otroligt. Kommer ihåg hur ledsen jag var första dygnen utan hem och bara okända människor. Saknaden hem var ganska stor då ända tills min prins kom ner och räddade mig från ensamheten. Och alla underbara tjejer som gör dagen lite roligare skulle jag aldrig träffat om jag inte flyttat. Jag gjorde ändå ett ganska bra val att flytta till Åbo trots att kärleken stannade kvar i Närpes.

School, school, school...

Tar tag i kvällens hög med skolarbeten. Gör inget annat än sitter med skoluppgifter nuförtiden. Imorgon åker jag hem och före det skall jag ha allting undan så jag får göra annat hemma över helgen och fira min födelsedag.

Shopping

Hade tänkt unna mig lite shopping idag efter skolan. Dessutom ska jag äntligen ta med mina söndriga skor till skomakaren. Men före allt det ska jag på en gästföreläsning som en från Viking Line håller och en redovisningsföreläsning.

Hemlängtan

Längtar hem till min katt och min kille!


Lost and found

Försöker som bäst hitta alla inställningar och saker här men jag känner mig lite yr. Det kommer säkert att ske lite ändringar med några småsaker ännu bara jag har bestämt mig hur jag vill ha det.

Everything will be alright

New place

Hoppas att allt fungerar bättre här än vad det gör på papper.fi.
Ett stooort TACK till min kusin vitamin Emilia som fixade designen.
RSS 2.0