Shopping i London

Efter ett antal timmar i flyg och bussar kom jag fram till Emelie i Greenwich. På kvällen tog vi en liten promenad här i området och planerade helgens händelser. Så roligt att äntligen få träffa tjejen igen och få prata om allt mellan himmel och gjord. 

Idag gick vi med barnen till en park på förmiddagen och på eftermiddagen stack vi in till centrum av London för lite shopping. Har gått igenom de viktigaste affärerna men vi kommer nog besöka dem igen. I Greenwich stannade vi för att äta pizza och chocolate pudding till efterrätt. Imorgon ska vi turista och shoppa och på kvällen ska vi fixa lite mat och chilla. Bilder kommer när jag är tillbaka i Åbo. 

Today is the day

Nu börjar jag ta mig till flygplatsen. Vi hörs när vi hörs, kanske det dyker upp något inlägg i London. 

Home is where the heart is

Så var man tillbaka i Åbo. Vägen ner har nog aldrig varit så lång som den var idag men med blandade känslor kom jag fram. Hatar verkligen att köra ner och veta att mitt hjärta har lämnat hemma. Att sova ensam är verkligen inte min sak när jag är van att sova bredvid Patric varje natt. Men så måste jag ju tänka positivt istället och att jag äntligen kommer att träffa Emelie igen imorgon är ju helt underbart! Kommer bli helt super att få turista i London och shoppa tillsammans med henne.
 
Men först ska jag ta två bussar i Åbo, ett flyg och två bussar i England för att komma fram till henne. Hoppas verkligen att allt går som jag har tänkt för i mitt huvud låter det jätte smidigt, bara jag hittar bussarna och var jag ska köpa bussbiljetterna. Annars har min dag varit riktigt lugn idag. Har packat allt klart tills imorgon, lunchat med mamma och fikat med Jeanette. 

Love you like a love song

Största utmaningen nu är att få min packning att väga under 10 kg. Kan inte förstå hur jag tänkte att jag skulle klara mig på bara handbagage för nu känns det ganska omöjligt. Har ingen aning om hur mycket min väska väger nu men den är snart full. 



Nu blir det att fixa lite mat tills killen slutar. Blir svårt att vara från honom en vecka nu när jag är van att träffa honom varje dag. Men ibland är det bra att sakna också. 

Two days

Bara två dagar till så ses vi!

Make it rain

Kan med gott samvete sitta inne och mysa när det regnar ute. Katten som ligger utmattad på golvet känner nog precis samma sak. 

Har ingen aning om vad jag håller på med på bloggen men den håller på att få ett nytt utseende och kommer ändras lite vart efter, bara jag förstår mig på alla koder. 

Packning på gång

Inte många dagar kvar nu tills jag är i London hos kära Emelie. Känns som en evighet sen vi sågs. Blir ett litet äventyr att hitta henne i stor staden men förhoppningsvis åker jag inte vilse så många gånger. 

Idag ska jag börja packa och fixa allt klart inför resan. Måste också packa det jag ska ha med till Åbo eftersom jag kommer att stanna där ett par dagar när jag kommer hem från London. Förrutom att packa kommer jag spendera dagen på soffan. 

Mina älsklingar

Villavslutning

Gårkvällen spenderades i trevligt sällskap med jätte god mat och gott vin. Idag är det då villavslutning och den kommer vi nog inte fira något speciellt. Tror det blir en riktigt dunder myskväll eftersom det är sista helgen jag är hemma nu före skolan börjar. 

Städa städa varje fredag

Känns som att städningen ALDRIG tar slut. Vi hade allt uppstädat och uppackat här hemma när vi i onsdags och torsdags var efter de sista sakerna från förra stället. Nu har vi saker överallt igen som jag måste städa bort. Så efter den här dagen ska allt vara uppackat och ha en plats.

Senare ikväll blir vi bjudna på mat, så skönt att inte behöva agera kock idag. 

Inspiration

Det bästa med lediga dagar är att inte behöva ha dåligt samvete över att sitta i pyjamas halva dagen och läsa inredningsbloggar. Blir riktigt inspirerad av allt fint som finns. Så nu ska jag starta dagen med att åka iväg på några ärenden och hoppas att jag hittar några fynd. Måste börja få allt fixat och klart här hemma så alla saker kommer på rätt plats. 

Måndag 20.8.2012

Gårdagen började med picknick med Josefina före jag åkte med mamma till Vasa. Hittade ett och annat som vi behöver till huset och resten som vi behöver hoppas jag att jag hittar på IKEA. 






Wild horses couldn't drag me away

Nu börjar min lilla semester före skolan börjar. Två veckor till av det här sommarlovet och dessa ska bli helt underbara. Börjar direkt med att njuta av den här dagen med picknick. Ha en fin dag!

Slutet på sommaren

Sommarlovet börjar ta slut och dagarna minskar tills jag sätter mig på flyget och åker mot Emelie. Ska bli jätte roligt att åka men det betyder också att skolan börjar när jag kommer tillbaka till Åbo. Men efter att ha varit hemma fyra månader känns det ändå bra att få börja lära mig något igen. Ska bli skönt att få inrikta mig på det jag vill bli. Gulisåret var galet och hur roligt som helst, men det här året måste jag kanske satsa lite mera på mina kurser i skolan också. Dessutom måste jag verkligen ta mig över till Helsingfors fler än en helg det här året och hälsa på Josefina. Det tar ju ändå bara två timmar med tåg. 

Så ett nytt skolår med nya händelser och möjligheter - kommer nog bli ett bra år.

Pizza och kladdkaka

Igår hade vi en trevlig kväll med Patrics familj och släktingar här. Vi bjöd på pizza och kladdkaka och jag tror att alla blev nästan för mätta. Men gott var det och tack för presenterna och all hjälp! 

Den här lördagen vaknade vi tidigt och åkte iväg till Vasa. Kom hem med lite ett och annat till huset men resten som vi behöver köper jag påmåndag när jag och min kära mor åker iväg till Vasa. När vi kom hem hade vi en liten picknick på gården och sen åkte vi iväg till Kstad på en camping glass. Ikväll har jag bakning på schemat. Måste få två pajer och en kaka klar tills imorgon när en del av min släkt kommer hit på inflyttningskaffe. Fullt upp den här helgen men riktigt roligt att få bjuda hit nära och kära.

Måste.Börja.Städa.

Men hur kan man vara inne en dag som den här när det faktist är lite sommarvärme ute. Städning får jag göra dubbelt effektivare sen nu ska jag ta med en bok ut och sätta mig i solen. Härligt med lediga dagar! 

16.8.2012

Denna morgon började med att jag och katten jagade en skalbagg och försökte få bort den ur vårt hus. Så nu är det väl bara att börja dagen med städning och tvättning eftersom vi får gäster imorgon ska allting packas upp idag. Kommer bli en lång och jobbig dag. Ska åka till Emelie från morgonen för att träffa henne en sista gång före hon åker. 

We are young

Två jobbdagar kvar sen är det ledigt i två veckor före jag åker iväg till London för att träffa Emelie som åker dit den här veckan. Kommer sakna den tjejen så otroligt mycket! 

Den här dagen började med ett frissabesök och sen vidare till Emelies jobb för att underhålla henne lite. Fick med mig en blomma som inflyttningspresent och den passar perfekt på vår trappa. Nu blir det att tvätta och packa upp alla våra kläder. 

Picknick



Svampar och blåbär

Äntligen en soli dag och jag är ledig! Hade planerat in lite städning, hallonplockning och kompishäng idag men tror jag skippar hallonen och städningen och bara njuter hela dagen. 

Igår tog vi oss ut i skogen för att plocka lite svamp. Jag hittade så mycket blåbär på samma ställe så jag var tvungen att plocka lite så kanske det blir lite bakning idag också, vem vet. 



Filmkväll med Emelie

Igår kom Emelie hit på en liten myskväll. Vi fixade våfflor och tittade på film. 

A smile can brighten your day










Helgen

De senaste dagarna har gått ut på städning och packning. Nu börjar vi ha det mesta klart i huset bara några detaljer och möbler kvar som vi saknar. Tusen tack till alla som hjälpt till! 

Igår fick vi besök av Joefina och Fredrik. Så J och jag passade på att gå ut på en härlig promenad. Helgen har annars varit lugn mest bestått av städning och OS tittande men vi har också hunnit fira min pappa och njutit av nya huset. 

Flyttning på gång

Det har hänt alltför mycket annat på sistone så bloggen lider. Vi håller som bäst på att flytta. Städningen tar sin tid men tack vare nära och kära går det betydligt mycket snabbare. Så nu hoppas jag bara att vi kommer att trivas i vårt lilla hus.





RSS 2.0