London

London resan är bokad! Så i slutet av augusti sticker jag iväg dit för att hälsa på min kära vän. Kommer bli sååå roligt!

Kattmys

Tisdagen den 29.5

Gårdagens filmmys blev inte riktigt som planerat, filmen var dålig, soffan invaderades av katter som somnade lite här och där, katternas trötthet smittade av sig vilket slutade med att jag somnade. Men bättre lycka nästa gång. Nu ska jag njuta av solen före jag sticker iväg i jobb.

Fyra dagar

Fyra lediga dagar kändes som en liten mini semester och var väldigt välbehövliga. Att bara få göra det man vill är absolut det bästa. Sedan i torsdags har jag hunnit med en hel del, bland annat firat mina föräldrars 20-års bröllopsdag med en överrasknings middag, varit på en shopping resa till Vasa med Yvonne och Jeanette, blivit bjuden på god grillmat, spelat tennis och varit på Krafts hemmamatch. 

Ikväll ska jag och killen ha lite kvalitetstid med filmmys, men före det blir det dansträningar.

Fredagens middag



Dans

De senaste dagarna har bestått av jobb men nu är jag ledig ända till måndag och det ska jag verkligen ta vara på. Idag ska jag ta tag i massor med ärenden som jag bara har skjutit framför mig, ska också hinna luncha med mamma däremellan. Ikväll hoppas jag att mina ben orkar med några timmar dansträning. Snart bara två veckor tills vi ska uppträda, hjälp vad tiden går fort! Så nu kommer det bli lite intensiv dansträning. Blir en sväng via tennisplan efter dansen för en match med J.

When love takes over

Tennis

Tog fram tennisklubban idag och träffade Jeanette för att ta årets första tennismatch. Vi var mycket duktigare än vad jag hade trott och träffade bollen otroligt många gånger. I slutet av sommaren kommer vi vara riktigt duktiga bara vi fortsätter träna. Tog en promenad med mamma före Finland-Tjeckien matchen. Tack och lov att det är sista dagen av hockey VM så man får se på nåt annat på kvällarna också. Life goes on. 


google bild

Pizza

Spenderade gårkvällen med två tjejer som jag inte träffat på länge. Så roligt att träffas nu när vi varit från varandra så länge. Idag efter jobbet åkte jag på kalas. Där var hockey och fyra söta barn underhållning.

Nu har jag just varit på promenad med Jeanette och Asterix runt Näsby medan Patric fixat ihop pizza. Ett vinglas ska vi väl också unna oss ikväll i gott sällskap av ett gäng buskatter.


Fotboll och hockey

Gårkvällen spenderade jag med Emelie och Josefina på ett kallt mosedal. Mot slutet höll vi alla på att frysa ihjäl. Men Kraft vann och det gjorde även Finland i hockey. Lite skadeglädje blev det också när Sverige föll ur VM.

Idag har jag varit på en härlig promenad med Josefina. När jag kom hem blev det 15 minuter på cross-trainern, så nu ska jag komma igång med träningen. Ska försöka hinna på en promenad ännu idag med våra kära hundar.

Fredag 18.5.2012

Learn things from those around you,
enjoy life with those beside you
and don't underestimate those below you.

Make a difference.

Nu har alla våra bebisar fått ett nytt hem så nu gäller det bara att föda upp dom till snälla katter. Känns bra att alla får ett bra hem. Väntar för tillfället på att Emelie ska komma efter mig så sticker vi iväg på fotboll.

Torsdag.

Blev en långkväll på jobbet igår igen, klockan 23 slapp vi äntligen hem. Dagens höjdpunkt var när en kvinna berättade allt om sina simdräkter åt mig. Man får höra mycket roligt när man sitter i kassan. 

Nu ska jag fixa ihop planen över nästa års studier och hoppas att jag får in den skickad idag. Vet inte hur man ska göra så det blir att testa sig fram. Senare ikväll blir det att åka på fotboll.

Be strong

Ska ta mig ut i solen en stund före jobbet kallar nu när det äntligen har kommit lite sol. Igår blev det en riktigt lång jobbdag som tog all kraft ur mig. Jag är fortfarande jätte trött men en jobbkväll till så blir det ett par lediga dagar.

Katterna bara växer så man inte hänger med längre. Nu springer dom runt och ropar hela tiden och det kan bli lite för mycket när fem små katter ropar för allt vad de är värda. Men så söta som dom är kan man inte bli irriterad.

Kalas

Ska på kalas till söta Emelie ikväll. Har inte träffat henne på en evighet känns det som så det ska bli roligt att få prata av sig. Ses ikväll tjejen! 


Jobbdagen

Första dagen på jobbet är avklarad efter ett litet uppehåll. Dagen har gått riktigt bra och det är bara skönt att få tillbaka en rytm på vardagen.

Igår firade vi morsdag med jätte god mat och i gott sällskap. Så mätt som man var igår på kvällen har man nog inte varit på länge. Men god mat kan man ju inte tacka nej till.

Morsdag

Idag är det morsdag och den kommer att spenderas med familj och släkt hela dagen. Önskar en bra morsdag till alla mammor!

Syskonkärlek





Fredagen till ära

Huvudvärk

Ikväll var det roliga saker på schemat, men istället får jag ligga under täcket och försöka slippa huvudvärken. Känns som om huvudet bara är sekunder från att sprängas. Så ikväll blir det vila och så hoppas vi på en bättre dag imorgon.

Torsdag 10.5

De senaste dagarna har varit ganska lugna, fick lite extra ledigt och börjar jobba först på måndag. Så nu tar jag bara som den kommer. Igår var jag hos farmor och farfar hela dagen och blev bjuden på god mat. Idag börjar jag dagen med att luncha med mamma.

Soligt

Snart är det slut på ledigheten och jobbet kallar. Ska njuta av de här två dagarna till fullt för att sen vara redo att börja jobba igen. Nu blir det frukost i solen på terassen och där kommer jag troligen spendera resten av dagen också med en bra bok.

Stockholm

Stockholm har varit underbart! Helst skulle jag stannat kvar några dagar till och njutit av den härliga staden. Hann med en hel del den korta tid vi var där, bl.a. shopping i Kista galleria, ett besök till skansen, god mat och lite sightseeing. 

Men nog är det alltid skönt att komma hem också. Möttes av en katt i dörren igår som ville ha massor med uppmärksamhet. Dessutom har de små liven blivit riktigt busiga så nu är det brottning som gäller i lådan. 













Lunch

Har idag varit på lunch med min mamma och min bror till JP, alltid lika goda sallader där. Nu ska jag packa och fixa det sista klart inför vår Stockholmsresa. Vi åker ner till Åbo ikväll och sover där en natt före vi åker vidare till Stockholm. Ska bli riktigt skönt med lite semester före jag börjar jobba nästa vecka.

Sötare än socker









Sommarlov

Har som sagt sommarlov nu och måste ta vara på varje sekund. Så nu när mätaren visar närmare 30 grader i solen på vår terass kan man inte motstå att sätta sig där och läsa en stund. 

Maj

Dagarna går allt för fort nu. Har så mycket jag vill göra men hinner inte med allt. Igår var jag med mamma och pappa och tittade på drillorna och skolmusikkåren som marschade genom Näsby. For sen med Patric till Tjärlax på ett kaffebesök och resten av dagen slipade vi utemöbler och målade om dem. De kommer bli jätte fina när de är klara så i sommar blir det nog att sitta ute.

Idag ska jag börja söka fram en del kläder jag ska ha med till Stockholm, åker nämligen dit på fredag. Vi hoppas på varmt och fint väder och inte så hemskt väder som de har lovat.
RSS 2.0